ویژگی های یک موسسه آموزش زبان آکادمیک و مدرن.

ویژگی های یک موسسه آموزش زبان آکادمیک و مدرن.

برای هر یک از ما پیش آمده که در برهه ای از زندگی به یکی از موسسات آموزش زبان خارجی سر زده باشیم و البته شاید هم نزده باشیم. اما اینکه چه قدر ادامه دادیم و موفق بودیم در سپری نمودن این دوره ها علاوه بر یک سری عوامل فردی به یک سری عومل محیطی هم ربط داره که قصد داریم در این مقاله به تعدادی از آنها اشاره مختصری داشته باشیم.

ویژگی های یک موسسه آموزش زبان آکادمیک و مدرن.

برای هر یک از ما پیش آمده که در برهه ای از زندگی به یکی از موسسات آموزش زبان خارجی سر زده باشیم و البته شاید هم نزده باشیم.  اما اینکه چه قدر ادامه دادیم و موفق بودیم در سپری نمودن این دوره ها علاوه بر یک سری عوامل فردی به یک سری عومل محیطی هم ربط داره که قصد داریم در این مقاله به تعدادی از آنها اشاره مختصری داشته باشیم.

مهمترین رکن مشهور بودن یه موسسه به مدرسین آن مربوط میشه که معرف اصلی به حساب میان. اساتید مسلط، خبره و به روز نقش زیادی در جذب مخاطبین دارن چرا که با وجود اهمیت زبان دوره هایی موفق میشن و ادامه پیدا می کنن که مخاطبین با مدرس ارتباط خوبی برقرار کنن. خود من بار ها و بارها به خاطر استاد از ادامه دوره منصرف شدم که شاید خیلی از شما هم این تجربه رو داشته باشین. همه ما دنبال یادگیری بهتر و بیشتر زبان هستیم، وجود منابع مختلف متدهای آموزشی، طرح درس های متغییر و ترکیبی و همه و همه نشانه اهمیت این موضوع هست. در عین حال جذب مخاطب و راضی نگه داشتن آنها نکته خیلی مهم و اساسی به حساب میاد.

پس یک اموزشگاه خوب حتما و حتما باید اساتید خیلی خوبی داشته باشه و الا موفقیت چندانی کسب نمی کنه. خوبه که قبل از انتخاب یک موسسه ببینیم اساتیدش چه رزومه ای دارن یا کسایی که قبلا باهاش کلاس داشتن چه نظری میدن.

نکته دوم محیط امن و مناسب از لحاظ روحی و روانی هست، محیطی اروم و مناسب به شدت روی روان افراد تاثیر می گذاره. اینکه مخاطبین دوره از یک جنس باشن و اختلاف سنی خیلی زیادی نداشته باشن یکی از مسائل مهم آموزشگاه هاست، بعضا بچه های با سنین پایینتر بیشتر دنبال تفریح و خوش گذرونی سر کلاس هستند و بزرگتر ها وقتشون براشون مهمتره. از طرف دیگه بزرگتر ها از اینکه جلوی کوچیک ترا اشتباه کنن بیشتر دچار اضطراب میشن و خود این باعث میشه آرامش روانیشون رو طی دوره از دست بدن و نا خوداگاه موسسه رو ترک کنن.

عامل سوم استفاده از روش های جدید و خلاقانه است، از تعیین سطح گرفته تا مراحل بالاتر باید خیلی ساده و راحت باشه. افراد زیادی شاغل هستند و فرصت چندانی برای کلاس های حضوری ندارند.چه خوب میشه که برای این افراد اموزش های مجازی با کیفیت طراحی بشه که بتونن در کنار کلاس های حضوری که خیلی مفید هست، با آمادگی بیشتر و بهتری حاضر بشن.اینطوری جامعه هدف موسسه کمتر نمیشه که هیچ بیشتر هم میشه چون افراد با مشغله رو هم به لیست مخاطبین خودش اضافه می کنه. هنوز تو خیلی از موسسات برای تعیین سطح باید مخاطبین وقت بگیرن و برن داخل موسسه و این در حالیه که فضای برگزاری ازمون های آنلاین ایجاد شده و مخاطبین خیلی جدی و علاقه مندی هم پیدا کرده.

استفاده از متد ها و روش ها و حتی کتاب های به روز توسط موسسه هم نکته خیلی مهمی هست. یادمه موسسه ای که می رفتم در کنار کتاب اصلی بهمون فعالیت هایی مثل دیدن فیلم و خوندن کتاب و صحبت کردن از آنها سر کلاس, تشویقمون می کرد که برای خودم تجربه خوبی بود. البته الان خیلی روش های بهتری هست مثل امکان صحبت های گروهی در شبکه های اجتماعی یا ویدئو کنفرانس های آنلاین که همه اینها روش های جانبی موثر و مفیدی به حساب میان.

کلا یک اموزشگاه زبان باید نگاه به تغییر تکنولوژی و استفاده از تکنیک های جدید آموزش و آزمون آنلاین داشته باشه تا بتونه خدمات مناسب و با کیفیتی ارائه کنه وگرنه با وجود این حجم از تبلیغات و بازاری که موسسات دیگه دارند از فضای رقابت خارج میشه.

دوتست و دونس در این خصوص همکاری های خیلی خوب و مفیدی میتونه با موسسات داشته باشه .دوتست این بستر رو فراهم کرده که موسسات خیلی راحت تر از اون چیزی که فکرشو میکنند به روز بشن و از تمام خدمات و امکانات استفاده بهینه داشته باشن.

آزمون ها و آموزش های آنلاین در هر قالبی مثل ویدیو,صدا,تصویر و متن از جمله خدماتیه که به ممتاز شدن یک موسسه بین رقبا کمک زیادی میکنه.

#دوتست #دونس #آزمون#آزمون_آنلاین #بستر_برگزاری_آزمون_آنلاین #آموزش #آموزش_آنلاین #بستر_برگزاری_آموزش_آنلاین #موسسه_زبان #تکنولوژی_آموزشی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید