آیا لاستیک بعد از دادن به آپاراتی قابل اطمینان هست؟؟

آیا لاستیک بعد از دادن به آپاراتی قابل اطمینان هست؟؟

امروز میخوام درمورد ادامه ی پنچر شدن لاستیک چگونه تعمیر کردن اون صحبت کنیم. همون جوری که توی پست قبل درمورد آپاراتی و عمق خرابی اون صحبت کردیم. توی ادامه میخوایم درمورد اینکه لاستیک بعد از دادن به آپاراتی قابل اطمینان هست صحبت کنیم.

سلام به همگی

امیدوارم حالت خوب باشه

امروز میخوام درمورد ادامه ی پنچر شدن لاستیک چگونه تعمیر کردن اون صحبت کنیم.

همون جوری که توی پست قبل درمورد آپاراتی و عمق خرابی اون صحبت کردیم. توی ادامه میخوایم درمورد اینکه لاستیک بعد از دادن به آپاراتی قابل اطمینان هست صحبت کنیم.

بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل اینکه کنترلی روی آسیب ایجاد شده توسط پنچری یا کیفیت تعمیر لاستیک ندارن، نمی‌تونن تائید کنن که لاستیک ظرفیت قبلی خود در تحمل سرعت‌های بالا رو به دست آورده. بنابراین این سیاست رو اتخاذ کردن که لاستیکی که پنچر و سپس تعمیر شده باشه دیگر نمی‌تونه درجه بندی قبلی سرعت خودش رو داشته باشه و به‌ عنوان یک لاستیک بدون درجه‌بندی سرعت در نظر گرفته میشه.

اگه داری از خوندن متن لذت میبری یک سر به آزمون اصلی دوتست بزن و خودت رو با یک آزمون راهنمایی رانندگی امتحان کن.

طوقه یا بید تایر

داخل لبه‌های تایر که روی رینگ مستقر میشه، سیم‌های حلقوی‌ شکل قرار داده شده. این حلقه‌ها از تعدادی سیم تک ‌رشته‌ای فولادی با روکش مس یا برنز که دارای مقاومت کششی بالایی نیز هستن، ساخته میشه.

نقش طوقه در تایر، ایجاد ناحیه‌ای سخت و عملا غیر قابل ‌کشش در محل نشیمنگاه تایر روی رینگ هستش تا تایر به ‌درستی و با ثبات کافی در شرایط مختلف حرکت خودرو،‌ روی رینگ مستقر شده، ثابت باقی بماند. ‌فشار باد داخلی تایر را نیز هم تحمل کنه. در تایرهای رادیال تیوبلس(بدون ‌تیوب)، دقت در اندازه این قسمت و تناسب دقیق اون با اندازه رینگ، از خروج باد پیشگیری میکنه. از سوی دیگر این کار موجب میشه جا رفتن تایر روی رینگ به سهولت تایرهای معمولی نباشه و در واقع نیازمند تمهیدات خاصی هستنش.

حالا که با منجید و طوقه تایر آشنا شدی، ‌بیش از پیش به غیرقابل اعتماد بودن تایرهایی که تعمیر شدن، پی بردی. اما اگه به هر دلیلی مجبور به تعمیر لاستیک خود هستی، باید به نکات زیر توجه کنی تا تایر تعمیری کمترین مشکل رو هنگام استفاده داشته باشه.

اولین نکته اینکه باید اطراف محل پارگی منجید با سمباده نرمی سائیده بشه. در دومین مرحله حفره ایجاد شده باید با لاستیک مخصوص تعمیر تایر پر بشه. توجه داشته باش برای تعمیر باید از وصله‌های استاندارد و مخصوص تعمیر لاستیک متناسب با اندازه تایر و میزان صدمه استفاده بشه. همچنین از قرار دادن تکه‌های منجید یا نوار لاستیکی متفرقه ‌داخل تایر حتما پرهیز کن.

برای تعمیر لاستیک باید حتما تایر رو از چرخ خارج کنی. اگه داخل لاستیک رو برای یافتن آسیب‌های پنهانی بررسی نکنی، این ریسک وجود داره که تایر ضعیف شده باشه.

در آخرین مرحله با توجه برهم خوردن بالانس، باید تایر بالانس بشه. مهم‌ترین نکته اینکه از چنین تایری فقط برای زاپاس استفاده بشه.

حتما بهت پیشنهاد میکنم برای قبولی در آیین نامه از نمونه سوالات راهنمایی و رانندگی دودرایو استفاده کن.

مرسی از وقتی که گذاشتی

برچسب‌ها:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید