لغات کلیدی و جادویی در مارکتینگ

 لغات کلیدی و جادویی در مارکتینگ

مدیران خردمند و نویسندگان متون تبلیغاتی و طراحان به خوبی می دانند که لغات چگونه بر احساس مخاطب اثر گذاشته و او را وادار به عمل می کند.

در دهه های گذشته تبلیغات دچار تحولات عمده ای شده است اما برخی از کلمات همانند گذشته قدرت و نفوذ زیادی دارند.مدیران خردمند و نویسندگان متون تبلیغاتی و طراحان به خوبی می دانند که لغات چگونه بر احساس مخاطب اثر گذاشته و او را وادار به عمل می کند.

تا جایی که امکان دارد از این 20 لغت در مکالمات خود برای بازاریابی استفاده کنید تا اثرات معجزه آسای آن را مشاهده نمایید.

1_شما:در مورد خودتان صحبت نکنید و نشان دهید محوریت موضوع مشتری است.

2_دلیل:به مشتری علت نیازش را توضیح دهید و چرایی نیاز به محصول را نشان دهید.

3_رایگان:خیلی پیشنهاد جذاب و وسوسه کننده ای است و کسی نیست که آن را رد کند.

4_ارزش:برای مشتری باید تشریح نمود که از چه چیزهایی بهره مند می شود و از محروم شدن از چه چیزهایی جلوگیری می شود.

5_گارانتی(تضمین):برای حداقل نمودن میزان ریسک مشتری باید احساس کند در این معامله چیزی بدست آورده و چیزی از دست نخواهد داد.

 6_آسان:برای مشتری رفتن به مرحله خرید را راحت نمایید و نشان دهید که چگونه زندگی با بهره گیری از محصولات و یا خدمات شما راحت تر و آسان تر می شود.

7_کشف:مشتری باید مزیتی جدید و شگفت انگیز را در محصول شما کشف کند که باعث تفاوت شما با رقبایتان شود.

8_همین الان اقدام کن:مشتری را باید به اقدام فوری ترغیب کنید و بگویید که این فرصت استثنایی را از دست ندهد و به او حس اضطرار دهید.

9_محرمانه:به افراد با توجه به شرایطی که دارند احساس خاص بودن بدهید.همه افراد موفق نیستند اجازه دهید مشتریان شما رمز و راز موفقیت شما را بدانند.

10_هرآنچه بخواهی:مشتری باید خیالش راحت شود که هرچه را که میخواهد محصول یا خدمات شما برای رسیدن به آن هدف همراهی می کند.

11_هرگز:به مزایا یا منافع منفی اشاره کنید مثلا بگویید پول اضافی نپردازید یا مثل بقیه نباشید.

12_جدید:خدمات یا محصول ما حرفی نو در صنعت ماست.جنبه جدید بودن رو بعنوان نقاط مثبت خدمات یا محصولتون بیان کنید.

13_صرفه جویی:یکی از قدرتمند ترین کلمات هنگام صحبت با مشتری این است که به مشتری این حس را منتقل کنیم که صرفه جویی در زمان و وجوه نقدی او برای ما ارزش و اهمییت دارد.

14_ثبات:بخاطر داشته باشید که محصول و یا خدمات و کسب وکار شما آزمون خود را پس داده و درست است.

15_فوری:برای مشتری دسترسی فوری به محصول یا خدمات شما خیلی جذاب تر از آن است که منتظر بماند.

16_چانه زنی:اجازه دهید مشتری با شما چانه زنی کند چون او بدنبال یک معامله پرسود و کم هزینه است.

17_سلامتی:حفظ سلامتی یکی از مهمترین اهداف بشر است: سلامت جسمی، سلامت روانی ، حتی سلامت مالی. اخیرا در تبلیغات توجه زیادی به مقوله ی سلامت مالی می گردد.

18_نتایج:این واژه با مقوله ی موفقیت ارتباط نزدیکی دارد. با استفاده از این واژه و یا هم خانواده های آن می توانید خرید را برای مشتری توجیه کنید. اگر خرید یک کالا یا خدمت همراه با نتایج مثبتی باشد ، مشتری به این نتیجه میرسد که خرید آن ارزش دارد.

19_بیشتر:اگر توضیحات یا پیشنهادات بیشتری نسبت به رقبا را دارید،اجازه دهید مشتری بداند.زیرا مشتری بدنبال دریافت اطلاعات بیشتر از محصول و پیدا نمودن بهترین است.

20_اجباری نیست:فراهم نمودن شرایط برنده_برنده در انجام معامله برای مشتریان.مشتری میخواهد خیالش راحت شود این معامله برایش سراسر سود است پس بایستی به او بگوییم که شما در حال سود بردن هستی و مجبور نیستی از محصولات یا خدماتی که ضرر وارد میکنند استفاده کنی.

ساناز اسدآبادی
ساناز اسدآبادی

Master Of Public Law Support and Communication at Dotest

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید